Lancome Miracle znajdziesz w perfumerii E-Glamour.pl
![]() |
Lancome Miracle |
Recenzja perfum Lancome Miracle miała pojawić się w Wigilię, ponieważ nazwa idealnie pasuje do tego dnia. Z różnych przyczyn się to nie udało, więc piszę o tym klasyku dopiero dzisiaj.
Spodziewałem się, że będą to zupełnie inne perfumy. Oczekiwałem jakiegoś dostojnego kwiatowca, który ledwie muśnięty będzie nutą owoców. Wszak w 2000 roku w premierach wciąż można było odnaleźć szlachetność największych klasyków. Z drugiej strony różowy, wręcz agresywny kolor płynu zdradzał jadowitą landrynkowość znaną z tańszych, młodzieżowych kompozycji.
![]() |
Uma Thurman w reklamie Lancome Miracle |
Moje nadzieje i obawy się nie sprawdziły, a Lancome Miracle okazały się po prostu wonią kwiatowo-owocową. I przyznam szczerze, że w kontekście samego zapachu zadziwia mnie ich popularność i to, że tak długo utrzymują się na rynku. Nie dostrzegam bowiem w nich niczego, co byłoby wyjątkowe i usprawiedliwiało tak długi żywot na półkach.
Początek Miracle jest faktycznie agresywny i zgodny z różową barwą. To skondensowane liczi, w którym na pierwszy plan wyciągnięto tony kwaskowate, a nie słodkie. Cudu żadnego się tu nie dopatrzyłem, ale doceniam ciekawą konstrukcję tego akordu, która zawiera w sobie też sporo kręcących w nosie nut przypraw. To pewnie czarny pieprz z imbirem, ale pisząc o nich chodzi mi bardziej o wrażenie świdrujących w nozdrzach cząstek niż dosłownie ich zapach.
![]() |
Diane Kruger w kampanii Lancome Miracle |
Później całość stopniowo pada w objęcia lekkich, dziewczęcych kwiatów. Lancome wciąż nie traci musującego charakteru, ale stopniowo błyska coraz mniej. Liczi słabnie, pieprz ulatuje w niebo, a całość zyskuje wręcz mleczno-kwiatowy odcień.
Kwiatów w Miracle jest dużo, ale nie są tak charakterne jak w innych premierach z tego okresu. Trudno jednak nazwać je totalnie nijakimi, sztucznymi i wypranymi z emocji, bo ich biel ma w sobie coś, co może intrygować.
![]() |
Lancome Miracle 50 mL |
Największą wadą Lancome Miracle jest jednak nuta czegoś sztucznego, która przeszywa całą kompozycję od głowy po fundament. Nie jest ona bardzo widoczna, ale jednak trudno przejść obok niej obojętnie. Uwiera jak źle dopasowany but.
Opinia końcowa o Lancome Miracle
Wierzę, że perfumy te mogą się podobać, ale mnie trudno się nad nimi zachwycać. Nie znalazłem w nich niczego, co może wprawić w zachwyt uzasadniający tak wielki sukces komercyjny.
Nuty: liczi, magnolia, jaśmin, czarny pieprz, imbir, akord piżmowy, akord ambrowy, frezja, mandarynka
Rok premiery: 2000
Twórca: Alberto Morillas, Harry Fremont
Cena, dostępność, linia: woda perfumowana dostępna w pojemności 30, 50 i 100 mL
Trwałość: średnia, około 5-6 godzin
Reklama perfum Lacome Miracle
Pierwszą twarzą i ambasadorką perfum była Uma Thurman, którą później zastąpiła Diane Kruger.
Wszystkie reklamy w kolejności chronologicznej znaleźć można poniżej: