O mnie

Podczas konferencji poświęconej perfumom More by Demi.

Krócej: fan perfum; specjalista chemii zapachów; absolwent Technologii Chemicznej na Politechnice Warszawskiej; współautor Entropii – pierwszych polskich niszowych perfum; najmłodszy na świecie ekspert perfumeryjny w historii magazynu Harper’s Bazaar;

Dłużej:


Tworzenie zapachów to sztuka. Żeby jednak zrozumieć ją dogłębnie nie wystarczy mieć dobrego nosa. To kwestia wiedzy chemicznej, wrażliwości, pamięci, umiejętności kojarzenia i wyciągania wniosków.

Pierwszą z nich zawdzięczam własnemu wyborowi. Ukończyłem technologię chemiczną na Politechnice Warszawskiej. Tam miałem możliwość czerpania wiedzy i uczenia się chemii zapachu, chemii organicznej i analitycznej od najlepszych specjalistów w Polsce (m. in. dr inż. Władysława Bruda, twórcy i współwłaściciela Polleny Aromy, mentora polskich perfumiarzy). Również tam stworzyłem swoje pierwsze perfumy – Entropię, oficjalny zapach mojej uczelni (jako najmłodszy uczestnik projektu; miałem wówczas 20 lat).

Ukończyłem również kurs „Produkty Perfumeryjne” w ramach Instytutu Biotechnologii Politechniki Warszawskiej oraz Kurs Aromaterapii organizowany przez Polskie Towarzystwo Aromaterapeutyczne prowadzony przez dr W. Bruda i dr I. Konopacką-Brud.

Jednocześnie zdaję sobie sprawę, że perfumy to nie tylko chemia. To też emocje i uczucia. Od wielu lat interesuję się psychologią węchu i pamięci węchowej. Aby zapewnić moim klientom najwyższą jakość usług zdecydowałem się dodatkowo nawiązać współpracę z uznaną psycholog – dr Mileną Szuszkiewcz (Uniwersytet Wrocławski, Uniwersytet Karola Ruprechta w Heidelbergu).

Dziś z mojej wiedzy i doświadczenia korzystają największe firmy i instytucje w Polsce (m. in. Oriflame Polska, PKO BP, Politechnika Warszawska), a moje wypowiedzi są cytowane przez czołowe gazety i czasopisma (m. in. Gazeta Wyborcza, Newsweek Polska).


Nez de Luxe i Marcin Budzyk-Wermiński w mediach (wybrane publikacje):

 Pytanie na Śniadanie – TVP

wypowiedź dla Grazia Polska

wywiad dla magazynu Zwierciadło

artykuł dla Harper’s Bazaar

wypowiedź dla InStyle

Aromaty czasu dla Harper’s Bazaar



Lekcja Magii dla Harper’s Bazaar

Zapach kobiety dla Harper’s Bazaar

wypowiedź dla magazynu Sukces

grudzień 2013 – wywiad na łamach bloga Czas Gentlemenów

listopad 2013 – Wprost

listopad 2013 – Joy Polska

październik 2013 – wypowiedź dla Czas Gentlemanów

październik 2013 – wypowiedź dla POLSKIEJ AGENCJI PRASOWEJ

październik 2013 – wywiad dla telewizji STUDIO KAFE

wrzesień 2013 – Ranking najlepszych blogerów perfumeryjnych dla ELLE

wrzesień 2013 – wywiad dla telewizji STUDIO KAFE

sierpień 2013 – wypowiedź dla magazynu INSTYLE

sierpień 2013 – „Perfumy i sport” dla Facetem jestem i o siebie dbam

czerwiec 2013 – „Szmaragdowa zieleń – kolor roku 2013 w męskiej perfumerii” dla MR. VINTAGE

czerwiec 2013 – „Woda kolońska” dla magazynu LOGO

maj 2013 – konferencja Network Session Lublin – prelekcja na temat budowania wizerunku w sieci

maj 2013 – „Perfumy i savoir-vivre” dla Facetem jestem i o siebie dbam

marzec 2013 – wypowiedź dla INSTYLE

luty 2013 – wypowiedź dla magazynu INSTYLE

27 stycznia 2013 – mój artykuł w radio Chilli Zet

styczeń 2013 – magazyn Uroda

styczeń 2013 – Marcin Budzyk wśród Najbardziej Wpływowych Blogerów 2012 roku

8 stycznia 2013 – artykuł „Bestsmellery” na stronie głównej Gazeta.pl

grudzień 2012 – „Bestsmellery” dla magazynu Logo

listopad 2012 – magazyn VIVA

listopad 2012 – wypowiedź dla Onet.pl

październik 2012 – „Pachnąca bajka czy kwitnący biznes” dla magazynu Logo

październik 2012 – wypowiedź dla InStyle

wrzesień 2012 – „Kobieta pachnąca ikebaną” dla magazynu Fashion

25 sierpnia 2012 – wypowiedź dla serwisu Platine (grupa Money.pl)

30 lipca 2012 – wypowiedź dla Newsweek Polska

27-29 czerwca 2012 – patronat nad V Krajowym Sympozjum Naturalne i Syntetyczne Produkty Zapachowe i Kosmetyczne

czerwiec 2012 – „Zapomniany atrybut femme fatale” dla magazynu Fashion

kwiecień 2012 – wywiad dla magazynu Kosmetyka i Kosmetologia

6 marca 2012 – „Kwiaty w męskich perfumach” dla Mr. Vintage

styczeń 2012 – wypowiedź dla In Style.

17.12.2011 – wypowiedź dla Wysokich Obcasów (Gazeta Wyborcza)

05.11.2011 – „Zapachy z rodziny fougere” dla Macaroni Tomato

08.09.2011 – „Wetiwer. Ostry kontur mężczyzny” dla Mr. Vintage

15.08.2011 – wypowiedź dla tygodnika Świat&Ludzie; (niestety nie dysponuję skanem artykułu, ani jego okładką)

07.07.2010 – wypowiedź dla Wysokich Obcasów (Gazeta Wyborcza)

26.11.2009 – Entropia, zapach Politechniki Warszawskiej – dla TVPW

W roku 2011 zostałem zakwalifikowany do Blog Forum Gdańsk 2011 (pod patronatem miasta Gdańsk) i byłym jedynym reprezentantem pachnącej blogosfery.

______________________________________________________________________