Bvlgari Man znajdziesz w perfumerii E-Glamour.pl
Jeśli wierzyć zapewnieniom twórcy to Bvlgari Man ma szansę stać się jednym z najciekawszych pachnideł tego roku. Definicyjnie jest to wariacja nt. wetiweru, ale Alberto Morillas bez ogródek mówi, że strony mrocznej i dymnej (typu Encre Noire czy Fumidus) nie możemy się spodziewać. Tutaj położono nacisk na „najlżejszą, białą i drzewną część”. W tym momencie kontrolka powinna się nam zapalić, bo w perfumach między słowem „biały” a „laboratorium chemiczne Biedronki” stoi niemal równość. Druga kontrolka zapala się po przeczytaniu słów producenta. Ten z kolei raczy nas wizją całkowicie nowego spojrzenia na męskie perfumy, na nowe olfaktoryczne doznania. Twarzą zapachu został Clive Owen- to trzecia lampka. Czwartej już chyba nie ma. Jest coś innego.
Słodkość kandyzowanej gruszki przełamana drzewną, samczą nutą. Trochę kwaśnych zawijasów w ścisłej głowie zapachu nie trwa zbyt długo. Tłuste pastele owocowej nuty malują jakby po papierze ściernym nasączonym wetiwerem. Faktura zapachu jest wybitnie ostra, ale ten akurat efekt jest w części skutecznie niwelowany- na początku przez miękką gruszkę, później przez lepki, miodowy akord. Oczywiście w każdej chwili Bvlgari Man pozostaje kompozycją bez dwóch zdań męską i raczej nikt nie posunie się do stwierdzenia, że to uniseks. Męski charakter tych perfum to zdecydowana zasługa ostrej bazy, drzewnej i wetiwerowej właśnie.
Na sam koniec wypada odnieść się do zarzutów początkowych. Tak się złożyło, że Bvlgari Man nie jest chemicznym koszmarkiem (nawet w najgłębszej bazie!), ale więcej niż poprawnym męskim pachnidłem. Twierdzenia o zupełnie nowej jakości w męskiej perfumerii są może trochę na wyrost, ale nie psuje to ogólnego wrażenia, że jest to jedna z topowych premier dla panów w tym roku.
Nuty: gruszka, fiołek, kwiat lotosu, miód, benzoin, wetiwer, cypriol, ambrox, nuta drzewna
Rok powstania: 2010
Twórca: Alberto Morillas
Cena, dostępność, linia: woda toaletowa dostępna w perfumeriach Douglas i Sephora; 30 ml/198 zł; 60 ml/265 zl; 100 ml/353 zł; w linii balsamy do ciała, deo stick, żel pod prysznic i balsam po goleniu
Fot. nr 2 z www.womansday.com