Estee Lauder Beautiful znajdziesz w perfumerii E-Glamour.pl
Estee Lauder Beautiful |
Estee Lauder Beautiful – ponadczasowy, ciepły klasyk o ostrym, szyprowym pazurze. Ostatnią ambasadorką perfum wciąż pozostaje Polka – Anja Rubik
Prace nad kompozycją zapachową rozpoczęły się w 1983 roku, kiedy Evelyn Lauder zleciła wykonanie mikstury jednej z największych perfumiarek wszech czasów – Sophii Grojsman. W opisie produktu pojawiły się wówczas trzy, słynne hasła: „Zapach na najpiękniejsze chwile życia”, „Zapach, który sprawia, że każda kobieta poczuje się najpiękniejszą” oraz „Zapach tysiąca kwiatów”. Ponad rok trwał sam proces kreacji pachnącego płynu, ale dzięki temu powstały perfumy niezwykłe i zdolne przeżyć na rynku kolejne dekady.
Anja Rubik w kampanii Estee Lauder Beautiful |
Co zatem sprawia, że Beautiful są aż tak wielkim klasykiem?
(Opis dotyczy wersji w stężeniu wody perfumowanej. Wody toaletowej nie znam)
Na pewno wpływ ma na to charakter kompozycji. Jest tam bowiem ten sam ciepły, cielesny i erotyzujący pierwiastek, który odnajdujemy choćby w Lancome Tresor czy Laura Biagiotti Sotto Voce. W przeciwieństwie do nich Beautiful pozbawione są jednak wyraźnych frakcji owocowych. Wygrzanie kompozycji okazuje się zatem wyłącznie sprawą kwiatów, chociaż w tle wyczuwam cień słonecznej brzoskwini.
Trzeba jednak uczciwie powiedzieć, że Beautiful ma mocno zaznaczony akcent klasycznych szyprów lat 70. i 80. Same nuty kwiatowe, również mają konstrukcję rodem z tamtej epoki. Jeśli połączymy to z dzisiejszą, powszechną nieumiejętnością aplikacji tego typu perfum, to zazwyczaj okazuje się, że dzieło Estee Lauder jest skreślane już na wstępie i po pierwszym wdechu, w którym pachnące molekuły trafiają do naszych nosów. A szkoda!
Constance Jablonski w reklamie Beautiful |
Sam początek jest dla mnie faktycznie nieco zbyt agresywny i przysiągłbym, że czuję tu cień aldehydów w szanelowskim stylu. Po pięciu minutach całość jednak się ociepla i pojawia się mało popularna nuta nagietkowa. Zapach staje się szyprowy i obłędnie kwiatowy, wyniosły, ale bez budzących dystans nut. Co ciekawe, wątek aldehydowy zostaje przeciągnięty pędzlem nieco dalej w formie metalicznej, zimnej róży, której wtóruje nuta kwaśnych, zmrożonych cytrusów. To ledwie drobny niuans, ale na zasadzie kontrastu pięknie prezentuje się w otoczeniu ciepłych kwiatów.
W dalszych partiach Beautiful wciąż nie przestaje zaskakiwać. Bogata nuta kwiatowa nabiera nieco pudrowego i trochę tropikalnego wydźwięku za sprawą neroli. Temperatura rośnie, a obok kwiatu pomarańczy zręcznie przemykają jego biali bracia: jaśmin i lilia. Na tym etapie wątki chłodne znikają, a kompozycja, choć po prostu kwiatowa, zachwyca zmiennością i mnogością obrazów.
Jubileuszowa edycja limitowana Estee Lauder Beautiful w perłowym flakonie |
Elementem całkowicie zaskakującym okazuje się też baza wymyślona przez Sophię Grojsman. Zazwyczaj w perfumach jest tak, że końcówka ma być delikatna i cicha, ma być podkreśleniem i nawiązaniem do nut wcześniejszych. W przypadku Beautiful tak nie jest. Baza jest wyraźna i ostra, świeża. Przypomina nieco woń wywieszonego w zimie prania. Kwiaty nabierają w niej lodowatej i pudrowej maniery, i zupełnie nie przypominają cielesno-gorących kurantów z poprzednich scen. Kompozycja jednak i w tym obszarze robi nam niespodziankę. Dopiero bowiem w bazie mogłem poczuć najprawdziwszy, naturalny absolut tuberozy. Ciepła, nieco słodka woń tej rośliny jest maleńką kroplą, lecz na sterylnym tle staje się możliwa do detekcji. Powiem więcej, są sekundy, w których można nawet skojarzyć tę nutę z paloną oponą samochodową – a tak pachnie czysty, stężony absolut tuberozowy.
Opinia końcowa o Estee Lauder Beautiful
Zapierające dech w piersi perfumy kwiatowe o ciepłej, niesamowicie zmysłowej nucie. Szlachetność, elegancja i sztuka w jednym flakonie…
Nuty: róża, mandarynka, lilia, konwalia, jaśmin, tuberoza, neroli, ylang ylang, drewno sandałowe, ambra, wetiwer, nagietek
Rok premiery: 1985
Twórca: Sophia Grojsman
Cena, dostępność, linia: woda perfumowana i toaletowa dostępna w wielu pojemnościach z bogatą linią produktów dodatkowych
Trwałość: bardzo dobra, około 8-9 godzin
Reklama perfum Estee Lauder Beautiful
Pierwsza kampania z 1985 roku:
Reklama z 1988 roku:
Przedostatnia kampania Beautiful: