Najlepsza internetowa perfumeria oryginalny asortyment, ekspresowa dostawa
Link
28 maja 2019

Jaguar Classic (Blue)

Jaguar Classic (Blue) znajdziesz w perfumerii ElNino-Parfum.pl

Jaguar Classic Blue

Dzisiaj debiut na Nezie marki o długiej perfumeryjnej historii, choć kojarzącej się zdecydowanie bardziej z  samochodami.

Rolę flagowego zapachu w jej ofercie pełni od 2002 roku Jaguar Classic nazywany również Classic Blue. Ta druga nazwa, choć niepoprawna, jest szeroko rozpowszechniona z powodu koloru pachnącego płynu we flakonie.

Pierwsze perfumy z logo Jaguar – for Men

Jeśli cofniemy się w czasie do samych początków, kiedy Jaguar sprzedał licencję na kreację perfum ze swoim logo, to okaże się, że trafimy na perfumy Jaguar for Men (z roku 1987). Był to tytoniowy szypr, który porażał mocą, jak zresztą wiele zapachów lansowanych w tamtym czasie. Szybko jednak się zestrzał i nie przetrwał próby lat 90., kiedy trendy zmieniały się jak w kalejdoskopie, a era gęstych szyprów minęła bezpowrotnie. Warto jednak odnotować, że wciąż jest w produkcji, choć jego dystrybucja i sprzedaż jest niemal zerowa. Pełni rolę marketingową (coś jak klasyk Miss Dior dla Diora).

Jaguar for Men
Współczesna edycja pierwszych perfum Jaguar – for Men (1987 lub 1988)

 

Odświeżenie wizerunku i debiut Classic

Jaguar w 2002 roku po raz drugi wszedł w zapachowy biznes i ponownie zastosował trik kopiujący. Jaguar Classic stworzono na kanwie oszałamiającego sukcesu aromatów słodkiego fougere z Dolce&Gabbana Pour Homme czy Jean Paul Gaultier Le Male na czele.

Kiedy psikniemy flagowca Jaguara na blotter, to od razu poczujemy pięć nut. Bez czytania spisu akordów, ani żadnych przygotowań wywąchamy anyż, lawendę, bób tonkę, kwiat pomarańczy i drewno sandałowe. Co prawda w oficjalnych materiałach nie znajdziemy informacji o tonce, lecz w składzie wydrukowanym na flakonie umieszczono kumarynę. To jest główny składnik absolutu z ziaren fasolki tonkowej.

Jaguar Classic 100 mL

 

Nie mówię o tym bez powodu. Jaguar Classic może być rozpatrywany jako kolejna wariacja na temat dwóch wielkich klasyków wspomnianych wcześniej, bazujących na tych samych ingrediencjach. Elementem, który urozmaica kompozycję jest anyż – zaryzykowałbym nawet stwierdzenie, że jest bohaterem głównym, przynajmniej na wstępie.

Natomiast perfumy same w sobie nie mają aż tak dużej mocy, jak inni przedstawiciele gatunku. Nie są inwazyjne, ale przez to mogą być rozpatrywane jako produkt uniwersalny pod względem okazji i pory roku. Niestety, takie ukucie akordu fougere jest raczej mało luksusowe i bliżej mu do niektórych hitów półki średniej lub niskiej, np. zielonego Str8 czy pewnych wariacji Adidasa.

Jaguar Classic składniki

 

Opinia końcowa o perfumach Jaguar Classic (Blue)

Jaguar Classic broni się jako całość, ponieważ mężczyźni od długiego czasu uwielbiają perfumy fougere z wyraźną tonkową słodyczą. Problem polega na tym, że akord fougere miał trzy zasadnicze etapy rozwoju. Najpierw było fougere mszyste i wytrawne, dostojne. Później, w latach 90., dodano doń słodycz, często pochodzącą od przypraw lub wanilii. Do tej grupy należy D&G Classic, Le Male czy Classic Blue. W czasach obecnych fougere stało się karykaturą i chemiczną poczwarą, której stopień zasłodzenia i syntetyczności sprawia, że dla mnie zginęła w nim idea fougere samego w sobie (czyli „paprociowości”). Natomiast te plastikowe potworki wypierają z rynku perfumy z drugiej grupy. To zaś może spowodować, że Jaguar będzie musiał wylansować nowego klasyka.

Swoje najlepsze lata zapach ten ma już za sobą i czuć, że to nie jest współczesna kompozycja. Śledząc poczynania marki obawiam się jednak, że jego następca będzie reprezentował nurt ultrasłodkich plastików. Życzę zatem Classic Blue jak najdłuższego życia. I polecam testy.

 

Kampania perfum Jaguar Classic (Blue)

Warto zauważyć, że perfum Jaguar nie wspiera, ani nie wspierała kampania marketingowa.

Najważniejsze cechy:

charakter: słodki, fougere

  • +/- słodki, lecz nie przesłodzony wydźwięk całości
  • + zmienność i zdolność przekazu różnych obrazów
  • – tanie składniki o dość syntetycznym odcieniu

Charakterystyka:

Nuty: lawenda, kwiat pomarańczy, anyż, kumaryna, drewno sandałowe, bazylia, cytrusy, kwiat lotosu, imbir

Rok premiery: 2002

Twórca: b.d.

Cena, dostępność, linia: woda toaletowa dostępna w pojemności 40, 60 i 100 mL

Trwałość: średnia, około 5-6 godzin

Pozostałe recenzje

Dołącz do dyskusji

5
Dodaj komentarz

Please Login to comment
avatar
3 Comment threads
2 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
JackMarcin Budzyk-WermińskiBeataAnonimowo Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy
Powiadom o
Anonimowo
Gość
Anonimowo

Jaguar ma tanie, ale moim skromnym zdaniem przywoite zapachy. Jaguar classic black & classic gold, to chyba najlepsze propozycje tej marki. Pozdrawiam Pana.

Beata
Gość
Beata

W składdzie widzę anyż, hm ciekawie. Znam anyż w Au Masculin lolity lempickiej jest również bardzo wyczuwalny, piekny, intrygujący zapach.

Jack
Gość
Jack

Mam tego Jaguara na tegoroczne upały, gdy wszystkie perfumy giną bardzo szybko i trochę szkoda używać czegoś droższego, na mnie ten zapach układa się niczym czyste pranie, co czyni go idealnym do białej koszuli, lub drogeryjny żel pod prysznic, więc jest odświeżająco. Dodatkowo odnotowuję pewne podobieństwo do Joopa Nightflight, który został wycofany i którego ceny poszybowały mocno w górę. Odbieram go jako wypadkową Joopa oraz Azzaro Chrome